קטאר: מחרימה סחורות מסעודיה מצרים בחריין ומהאמירויות

    מוטי סבן No Comments on קטאר: מחרימה סחורות מסעודיה מצרים בחריין ומהאמירויות

    מלחמת החרמות הכלכליות בעולם הערבי צובר תאוצה: קטאר הודיעה כי היא מחרימה את כלל הסחורות מסעודה מצרי בחריין ועוד | האם קטאר מנסה להגיב על החרם הסעודי על גרמניה?

    11:52
    21.05.24
    יונת קפלן No Comments on "אירוע בסדר גודל תנ"כי": סיוון רהב מאיר על מות ראיסי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העולם הערבי ממשיך באפקט טראמפ: לאחר שסעודיה הורתה להשעות את כל היחסים הכלכלים עם גרמניה, לאור התנהגותה של גרמניה בנושא הסנקציות על איראן. חוזים שהיו על עשרות מיליארדי דולרים הוקפאו. עסקאות על טכנולוגיה תשתיות נעצרו, עד להודעה חדשה.

    מודיעה קטאר כתגובה על החרם הסעודי: על אסור לקנות או לייבא מוצרים מסעודיה, מצרים, בחריין והאיחוד האמירויות. מוצרים מכל סוג שהוא. קטאר אף הקימה כח שיטור שבודק את החנויות ומרכזי המסחר אם ישנם סחורות על המדפים מהמדינות האסורות ודואג להחרימם ולתת קנס לרוכלים.

    מאז שנה שעברה, סעודיה, מצרים, בחריין ואיחוד האמירויות, הודיעו על החרמתה של קטאר לצמיתות בגלל התנהגותה בנושא איראן ומימון טרור. הדברים התפרצו לאחר ביקור נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בסעודיה. מאז אין קשר כלכלי מסעודיה ושאר המדינות.

    קטאר וסעודיה שכנות, והמעבר היבשתי היחיד שיש למדינה הקטנה, הוא לסעודיה, סוחרים מקטאר רגילים להביא כמעט הכל מסעודיה, התופעה הגוברת בגלל זה, הם סוחרים שמנסים לפרוץ את החרם המדובר, תוך שהם מביאים סחורות מסעודיה דרך מדינה שלישית או הברחות בשוק השחור, הרשויות ערות לכך ומנסות למנוע גם את זה.

    קטאר בתגובה לכך, חיזקה את קשריה עם איראן טורקיה ואף מרוקו. בסיבוב מלחמת הסחר מבקשת סעודיה להכניע את קטאר ולהעביר את התמיכה שלה מאיראן ולחזור לחיק המדינות באזור.

    (צילום:ויקיפדיה)



    0 תגובות